javascript - How do i get current value from bootstrap slider? -


this related question asked in link how min , max value of bootstrap slider?

i not able answer particular question in discussion, thats why planed ask new question.

what need current min , max value bootstrap slider control in javascript.

this how control looks like

<input id="rbslider" type="text" class="span2" value="" data-slider-min="0" data-slider-max="1000" data-slider-step="5" data-slider-value="[0,1000]" /> 

and in button click tried min ans max value using following

var min = $('#rbslider').data('slider-min'); var max = $('#rbslider').data('slider-max'); 

but returns min 0 , max 1000 set min 2 , max 10.

how 2 , 10 in javascript?

for sure can way:

var min = $('#rbslider').data('slider').options.min; var max = $('#rbslider').data('slider').options.max; 

update

probably need:

var min = $('#crslider').data('slider').options.value[0]; var max = $('#crslider').data('slider').options.value[1]; 

in general if want access widget data created using widget factory (https://learn.jquery.com/jquery-ui/widget-factory/how-to-use-the-widget-factory/) can using pattern:

var widget = $(selector).data(widget_name); 

so if initialize widget example:

$('#ex1').datepicker(); 

you can access widget data by:

var datepicker = $('#ex1').data('datepicker'); 

and widget params in 'options' property.

use firebug or other web dev tool , play see can access , how.

regards piotr


Comments

Popular posts from this blog

Android : Making Listview full screen -

javascript - Parse JSON from the body of the POST -

javascript - Chrome Extension: Interacting with iframe embedded within popup -